in Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Moniek Venbrux - WaarBenJij.nu in Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Moniek Venbrux - WaarBenJij.nu

in Pokhara

Blijf op de hoogte en volg Moniek

03 April 2014 | Nepal, Pokhara

Namaste!

Bedankt voor de reacties op mijn vorige reisverslag, die doen mij goed.

Het gaat al stukken beter met mij. De heimwee is gezakt, ik heb er eigenlijk alleen nog maar ’s nachts last van.

Maandag ochtend heb ik de bus gepakt naar Pokhara, tijdens deze busreis kwam ik er achter waarom ik ook al weer terug naar Nepal wilde. Het is hier zo mooi!
In Pokhara werd ik opgevangen door Mirian (mijn begeleidster) en een paar jongens van de stichting die momenteel in het zelfde hotel wonen als waar ik verblijf. Ik voelde me even iets beter maar s’ avonds kwam de heimwee weer terug. Ik had valium gekregen maar ook deze brachten mij moeilijk in slaap. Dinsdag ochtend ben ik naar Prem geweest. Prem is de nepaleese coördinator van stichting maya, en hij word mijn gastvader. Ik heb Prem en zijn vrouw eerst mijn situatie thuis uitgelegd daarna heeft Prem mij zijn huis rondgeleid. Heel grappig, zij wonen als een soort dorpje. Daarna heeft Prem mij mijn eerste nepaleese les gegeven.
’s Middags vond ik eindelijk een beetje rust nadat ik wat afspraken met mezelf gemaakt had. Ik merkte dat ik er enorm tegen op zag dat de ander stagiaires van stichting maya bijna allemaal begin mei vertrekken, en ik het daarom ook moeilijker vond mij open te stellen naar hen omdat ik dat dan weer in mei los zou moeten laten. Dus nu heb ik afgesproken met mezelf dat ik van april een top maand ga proberen te maken, en stel ik zie er op het eind van de maand ontzettend tegen op om alleen in Pokhara te blijven dan kan ik altijd met hen mee naar huis. Ik hoop dat ik voor die tijd mijn plekje gevonden heb in mijn gastgezin en op mijn stageplaats.
Maandag heb ik mijn eerste stagedag bij het weeshuis, en ’s avonds ga ik voor het eerst overnachten bij mijn gastgezin.
Vanaf volgende week maandag zijn de vakanties afgelopen in Nepal dus zal ik naar mijn stageplaats met gehandicapten kinderen gaan.

Jullie horen van me,

Groetjes

  • 03 April 2014 - 09:36

    Moniek Van Wijk:

    Namaste Moniek,
    Jij bent de eerste, misschien ook wel de enigste, die na onze fantastische reis van 4 jaar geleden bent terug gekeert naar Nepal! Dat vind ik echt stoer van jou! Ook vind ik dit omdat jij in je eentje daar bent en iedereen moet leren kennen.
    Ik lees in je verhalen dat je verlangt naar thuis.
    Maar Moniek, jij bent een sterke spontane meid!! In Nepal zul jij ook een thuis vinden! Ik denk dat dit eerder gebeurt dan je nu hoopt!
    Ik wens je veel plezier toe in alles wat je daar gaat mee maken!
    Dit zal een leerzame en unieke ervaring worden die jij voor altijd met een grote glimlach en vol trots mag en gaat verdee vertellen!!

  • 03 April 2014 - 16:16

    Georges Smeets:

    Ik hoop dat je berichten blijft plaatsen. Leuk om te volgen!

  • 04 April 2014 - 16:02

    Oma Venbrux :

    Hallo Moniek
    Ik. Hoop dat je het in Nepal goed naar je zin krijgt .
    Het is even door zetten .maar dat lukt je zeker wel .
    Veel groetjes van oma

  • 04 April 2014 - 19:19

    Lydia Antwan Geert:

    Hoi moniek
    Fijn dat het beter gaat met jou en dat je die mooie dingen uit je herrinering van de mooie dingen weer terug krijgt ook leuk dat er jongens zijn maar daar mag je alleen van dromen,als je niet goed kunt slapen kun je ook een borrel drinken we gaan er vanuit dat als de maand voorbij is dat jevoldoende gewend

  • 04 April 2014 - 19:23

    Lydia Antwan Geert:

    Te snel verstuurd de verkeerde knop natuurlijk kan niet missen maar we gaan er dus vanuit dat jevoldoende gewend bent groetjes van ons allemaal

  • 07 April 2014 - 12:41

    Janine Van De Leijgraaf:

    Hallo Moniek

    Wat je oma zegt: het is even doorzetten maar dat lukt je zeker wel! En de borrel is ook een goede tip. Maak vooral plezier met de mensen daar.
    Groetjes Janine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 4247

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 29 Juli 2014

stage in nepal

Landen bezocht: